Komunikat dotyczący funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Zabrzu

W dalszym ciągu Urząd Miejski w Zabrzu nie prowadzi w pełnym zakresie bezpośredniej, ogólnodostępnej obsługi klientów (związanej z osobistą wizytą w Urzędzie).

Nadal załatwianie spraw odbywa się drogą telefoniczną, poczta tradycyjną i elektroniczną. W Urzędzie Miejskim przy ul. Powstańców Śląskich 5-7 znajduje się tymczasowa skrzynka podawcza.

W sprawach, w których niezbędna jest osobista wizyta w Urzędzie, należy telefonicznie umówić spotkanie na konkretny dzień i godzinę. Dotyczy to spraw z zakresu: rejestracji stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych, wydawania praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych, administracji architektoniczno-budowlanej, ochrony środowiska, korzystania z wód w zakresie zgody wodnoprawnej, świadczenia usług komunalnych oraz obsługi wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Z nowości : od 1 czerwca br. czynne będą Kasy Główne Urzędu w godzinach 7.30 – 15.00.

Urząd Miejski w Zabrzu na czas przejściowy czynny jest w godzinach 7.30 – 15.30, a Punkt Obsługi Klienta w Centrum Handlowym M1 jest nieczynny.

Specjalna infolinia pod numerami telefonów (32) 37 33 499, (32) 37 33 588 oraz (32) 37 33 300, gdzie urzędnicy udzielają informacji o formie załatwiania spraw w Urzędzie.

Szczegółowe informacje o sprawach, które można załatwić elektronicznie, znajdują się pod adresem: www.bip.um.zabrze.pl w zakładce „Urząd Miejski” -> „Elektroniczna skrzynka podawcza”.

 

Źródło: UM w Zabrzu

Fot. Info Zabrze